אצות וירוקת באקווריום איך לטפל?

אצות וירוקת באקווריום איך לטפל?

ישנם שני מראות שהכי מפחידים אקווריסטים הראשון הוא ירוקת באקווריום והשני הוא אצות באקווריום.

קיים המון תוכן ומידע לא מדויקים בכל הנוגע לפיתרון, טיפול וזיהוי של תופעת האצות והירוקת באקווריום, לכן בצ'או צ'או הרמנו את הכפפה והחלטנו לעשות סדר בנושא פעם אחת ולתמיד.

נפתח ונאמר שאכן קיימים הבדלים בין אקווריום סטנדרטי רגיל לבין אקווריום צמחייה מבחינת הסיבות להיווצרות אצות וגם בשיטות ובדרכי הטיפול.

לצערנו אצות וירוקת באקווריום מצליחים להרתיע מגדלים מלגדל אקווריום עם צמחייה טבעית, מכיוון שיש מחשבה מיושנת שאומרת שאקווריום צמחייה בעל פוטנציאל גדול יותר לגדל אצות אצות בשל השימוש בתאורה ודישון.

אבל לא קיימת שום סיבה מוצדקת לכך להיפך, קיימים המון מקרים בהם צמחים דווקא תמכו במניעת אצות, ומיותר לוותר על החיים שבפיסת הטבע הביתית שאקווריום צמחייה מהווה מחשש לאצות.

באקווריום צמחייה בדומה לאקווריום רגיל שם המשחק הוא איזון, נרחיב על זה בהמשך.
כלבים חתולים | אוכל לכלבים | אוכל לחתולים | מונג' אקאנה טייסט הילס 

מה זה בעצם אצות?

אצות הם שם כללי לקבוצה גדולה של מיקרו-אורגניזמים, ואם ננסה לפשט את זה אז אפשר להסתכל עליהם כעל סוג של צמחים.

ההבדל הוא שהן יצור פשוט יותר, חזק יותר בעל יכולת שרידות גבוהה יותר מצמחים.

בניגוד למה שנהוג לחשוב בקרב רוב האקווריסטים אצות הן לא בהכרח דבר רע, הן קיימות ונוצרות באופן טבעי בכל מקור מים וגם בכל אקווריום.

לא רק שהם חיוניים לחלוטין עבור אינספור יצורים ימיים, הן כמזון והן כבית גידול, הם גם מספקים יתרונות רבים לתושבי היבשה, ובעיקר עבור אלה מהזן האנושי.

ירוקת באקווריום

איזה אקווריסט לא סבל מאצות וירוקת באקוורים, החדשות הטובות הם שלא כל אחד חייב להגיע למצב של אצות וירוקת באקווריום.

העניין מתחיל להסתבך כשהכמות של האצות הופכת גבוהה מדי עד כדי כך שהיא מפריע לצמחייה הקיימת, מלכלכת את מי האקווריום ומקשה על טיפול ותיחזוק נגישים.

להסתכל על האקווריום ולגלות ירוקת באקווריום, מים ירוקים או זכוכית חומה, מייצרת חויית שימוש קשה ומעצבנת בקרב האקווריסטים.

אנו ניתן לכם מגוון כלים ופתרונות על מנת לצלוח את הבעיה בצורה הטובה ביותר, וחשוב מכך איך תוכלו למנוע אותה מלכתכילה תוך טיפול מתאים.

נזכיר שישנו הבדל גדול בין סוגיית האצות באקווריום אל מול אקווריום ללא צמחייה, ננסה להציג את השינויים בדרך הקלה והברורה ביותר.

בעבר היה נהוג לחשוב שאצות נוצרות בשל עומס יתר הנובע מעומס בתאורה או בחומרי הזנה בין אם זה חלקיקי שאריות של מזון לדגים, או עומס יתר הנובע צמחייה.

עם התקדמות והתפתחות הטכנולוגיה והידע המקיף הנובע ממחקרים מעמיקים ויסודיים, נוצרה הבנה כי אכן יש גורם מקביל הגורם לכך, בדרך כלל באקווריומי צמחייה חוסר יתר של תאורה או של אחד ממרכיבי ההזנה העיקריים גורם אף הוא לאצות.

ננסה לפשט את זה ככה דמיינו שישנה מלמה תמידית בין האצות לצמחי האקוורים, ואם התלבטתם, לרגע שלא יהיה לכם ספק, האצה חזקה יותר מכל צמח.

אם אכן קיים חוסר בדרישות שהן דומות מאד גם בקרב צמחים וגם בקרב אצות כדי לשגשג, האצה תיכנס למצב התקפה, ותתקוף כדי לזכות במעט שיש.

מנגד לכך במידה ויש יותר מדי, האצה תתפנק על העודפים ותכניע אותם שוב, המטרה היא להגיע לאיזון נכון.

מי האקווריום מלוכלכים - מה עושים?

ההסכמה הכללית בקרב קהילת האקווריום היא שיש כמה גורמים עיקריים לאצות מים ירוקים. שמירה על הסיבות הללו תוביל רבות למניעת מים ירוקים באקווריום.

ראשית תימנעו ככל שניתן מלמקם את האקווריום במיקום החשוף לשמש, זוהי דרך וודאית להתפתחות של אצות.

באקווריום בלי צמחייה מומלץ להדליק את התאורה בין 3-5 שעות ביום, ובאקווריום צמחייה למשך זמן של 7-12 שעות.

הדרך היעילה והבלתי מתאמצת ביותר להיפטר ממים ירוקים היא התקנת סטריליזטור אולטרה סגול על האקווריום שלך. כאשר המים עוברים דרך תא ה-UV, אצות מרחפות נמנעות, יחד עם אורגניזמים רבים הגורמים למחלות.

בכל אקווריום כדאי להימנע בכל דרך מהאכלה של הדגים בצורה מוגזמת, בין כל הסיבות סיבה זאת היא אחת המרכזיות והנפוצות.

המזון שניתן לדגים צריך להיגמר גג תוך חצי דקה, אין צורך גם אם נראה לכם שהדגים רעבים ומחכים לעוד אוכל תזכרו, דג רעב זה דג בריא.

האכלה של הדגים פעם אחת שתיים ביום לגמרי תספיק ולרוב אפילו אפשר להסתפק בהאכלה פעם ביומיים.

באקווריום צמחייה עניין הדישון בעל כובד רב, כדאי ואף מומלץ להימנע מעודף דישון, אם הצמחיםאינם יקבלו מספיק חומרי הזנה ודישון, האצות ייתפסו את מקומם וישגשגו.

אקווריום אנו ממליצים להחזיק תכשירים למניעת אצות, ולהשתמש בהם גם כטיפול מונע עוד לפני שהם מופיעות.

איך ניתן לדעת מה מצב האצות?

הודות למדע והטכנולוגיה המתחדשת וצומחת במהירות בשונה מבעבר היום ישנם מגוון שיטות מהירות קלות ומשתלמות לפתירת הבעיה.

במלחמה באצות ישנם שני שני רעלנים מרכזיים שמומלץ לעקוב אחריהם ושמם הוא ניטראט ופוספאט, רעלנים אלו תופעת לוואי הנובעת בדרך כלל במקרים של האכלות יתר ורקבון של צמחים באקווריום.

באקווריום ללא צמחייה, מומלץ לוודא ששני הערכים הללו יהיו קרובים ככל הניתן לאפס, במידת הצורך ניתן לבצע החלפת מים או להשתמש בסופחים הנמכרים אצלנו בחנות.

באקווריום צמחייה מומלץ לוודא שישנה כמות סבירה של בניטראט ופוספאט, יש לשאוף לרמת פוספאט של 0.1-0.5 ולרמת ניטראט של 20-50 PPM, שכן הצמחים צריכים אותם כדי לגדול לשגשג.

להזמנה חייגו :

דילוג לתוכן