עזרה! למה החתול לא משתמש בשירותים

שירותים לחתול או ארגז חול וצרכים לחתולים הוא עניין משמעותי ביותר בגידול חתולים, הם עושים את הצרכים שלהם בבית ברוב המקרים ולא בחוץ, אם אנחנו לא נשקיע מחשבה ותכנון בנושא, הבית שלנו יהפוך להיות מאוד מסריח ומאוד מהר.  

במיוחד אם החתול לא עושה את הצרכים שלו בתוך השירותים שלו, בערך 10 אחוז מכלל החתולים יפתחו בעיות התנהגות ויפסיקו להשתמש בשירותים שלהם כאשר הבעיה היותר נפוצה היא דווקא השתנה ברחבי הבית, חלק מהחתולים ישתינו גם בשירותים וגם מחוצה להם. 

בעיות השתנה יכולות להתפתח בגלל מריבות או חיכוכים בין חתולים בבית, בגלל חוסר התאמה או נוחות של החתול לארגז הצרכים שלו או לסוג החול שנמצא בהם, בגלל בעיה רפואית כלשהי או בגלל שהחתול החליט שלא מוצא חן בעיניו המיקום של השירותים שלו. 

ברגע שחתול מפסיק להשתמש בשירותים שלו על הבסיס קבוע, הבלגן מתחיל וזה הופך לבעיה רצינית מאוד מהר, החתול יכול להחליט שמעכשיו הוא עושה צרכים על נקודה מסוימת בשטיח או על ספה בסלון. 

הדרך הכי טובה לפתור את הבעיה היא למנוע אותה לפני שהיא מתרחשת, לכן חשוב שאנחנו נהפוך את השירותים של החתול למתאימים ונוחים בשבילו כמה שיותר. 

תמיד חשוב לשים לב להרגלי עשיית הצרכים של החתולים ובמידה ומתחילה בעיה, לגשת ולטפל בה כמה שיותר מהר לפני שהיא מחמירה ומתחילה להשתרש אצל החתול התנהגות חדשה ומזיקה.

אי שימוש בשירותים יכול לנבוע ממגוון סיבות מורכבות ולכן חשוב לקרוא היטב את כל המאמר על מנת להבין כיצד יש לנהוג. 

אוכל לכלבים | אוכל לחתולים | חול לחתולים | כלוב אילוף | גדר אילוף | אוכל לדגים | אקווריום | מיטה ומזרן לכלבים

למה חתולים לא עושים פיפי בשירותים שלהם?

אם החתול שלך לא אוהב או לא מרגיש בנוח או שלא פשוט וקל בשבילו להשתמש בשירותים שלו, הוא כנראה לא יעשה שם את הצרכים שלו.

אלה בעיות אפשריות שיגרמו לחתול לאי נוחות:

לא פיניתם את הצרכים של החתול בתדירות גבוהה מספיק והשירותים מלוכלכים מדיי.

אין לכם מספיק ארגזי צרכים/שירותים בבית ביחס למספר החתוליםצריך לפחות ארגז צרכים אחד לכל חתול במרבית המקרים.

השירותים קטנים מדיי בשביל החתול.

החתול לא יכול להכנס אל השירותים בקלות.

יש לשירותים כיסוי והחתול שלכם רגיל לשירותים פתוחים.

יש יותר מדיי חול בשירותים (חתולים מעדיפים 7-5 ס"מ גובה).

החתול שלכם פיתח העדפה או הרגל לעשיית צרכים על סוגי משטחים מסוימים כמו שטיחים, פרקט, אדמה או סוגי חול חתולים ספציפיים.

החתול שלכם פיתח העדפה לסוג חול חתולים מסוים ואפילו לריח מסוים, יש חתולים שיסרבו לעשות את הצרכים אם הם לא אוהבים את ריח החול את או התחושה שלו בכפות הרגליים שלהם. 

הם לא אוהבים את מיקום השירותים, במקרה זה הם ימנעו מהשימוש בהם.

חתולים מבוגרים יתקשו לעשות שימוש בשירותים עם פתח עליון או כאלה עם גישה קשה ודפנות גבוהים ויתכן ויתחילו לעשות את הצרכים ברחבי הבית בשל כך.

רויאל קנין | אקאנה | בריט | מונג' | גו! | הילס | טייסט | וט לייף | פרו פלאן

אסוציאציה שלילית לארגז החול

יתכן וקרה משהו לא נעים לחתול בזמן שהוא עשה שימוש בשירותים וכעת הוא מקשר את התחושה הלא נעימה לשירותים ולכן לא ירצה להשתמש בהם.

במקרים אלה החתולים יכנסו לשירותים בהססנות וחשדנות ובהרבה מקרים יצאו מהם במהירות מבלי לעשות את הצרכים שלהם. 

לעיתים יש לחתולים השתנות כואבות בגלל בעיות רפואיות בדרכי השתן, גם לאחר שנעלם הכאב, החתול עדיין מקשר את השירותים שלו לאותה תחושה ממנה הוא רוצה להימנע. 

סטרס ושינויים

חתולים אוהבים שגרה וסביבה קבועה, לפעמים אנחנו עושים שינוים שנראים לנו מינוריים ובשביל החתול הם טראומטיים וגורם לשיבוש של ההרגלים שלו כמו עשיית צרכים בשירותים. 

מעבר דירה, שינוי בעיצוב הבית, הזזת רהיטים, עזיבה של בן משפחה או לידה של ילד חדש, שיפוצים, כל אלו מכניסים את החתול לסטרס וזה עלול להתבטא בעשיית צרכים מחוץ לשירותים. 

בתים עם יותר מחתול אחד

בבתים שמגדלים יותר מחתול אחד, לפעמים יהיה חתול שישתלט על השירותים וימנע מהחתולים האחרים גישה אליהם, לפעמים יש מריבות בין חתולי הבית והסטרס שנגרם ישבש את הרוטינה הקבוע של השימוש בשירותים. 

בעיות רפואיות שיכולות להפריע לחתול להשתמש בשירותים

זיהום בדרכי השתןאם החתול נכנס לשירותים או משתין בבית לעיתים תכופות וכל פעם יוצא לו מעט שתן, יתכן והוא סובל מזיהום ולכן צריך לקחת אותו לוטרינר. 

דלקת בשלפוחית השתן חתולים הסובלים מדלקת זו ינסו להשתין פעמים תכופות ויראו סימנים של מאמץ אך כמות השתן תהיה מועטה, הם ילקקו את עצמם באזור ממנו הם משתינים ויתכן ויהיו להם עקבות דם בשתן.

דלקת זו יכולה לגרום לחתול לעשות את צרכיו מחוץ לשירותים בגלל הכאב הדחיפות שנגרמים בגלל הדלקת.

אם יש חשד למצב זה, יש לקחת את החתול לוטרינר כמה שיותר מהר שכן זהו מצב מסכן חיים. 

חסימה בדרכי השתן או אבנים בכליותחתולים הסובלים מחסימה בדרכי השתן או אבנים בכליות יעשו צרכים יותר פעמים, הם לעיתים יללו מכאב בכל פעם שינסו להשתין והבטן שלהם לעיתים תהיה רכה יותר למגע מבדרך כלל.

גם במצב זה חשוב לקחת את החתול לוטרינר. 

בעיות התנהגות אחרות 

סימון טריטוריה על ידי שתןחתולים אלו יעשו צרכים גם בשירותים וגם מחוצה להם, הם לרוב "ירססו" כמות מועטה של שתן על קירות או על רהיטים או עציצים עם הזנב שלהם מורם למעלה. 

טיפים שיעזרו לחתול שלכם להשתמש בשירותים שלו

תשמרו על השירותים נקייםחתולים הם חיות נקיות והם אוהבים שירותים נקיים, הקפידו לפנות את הצרכים לפחות פעם ביום במידה ויש לכם חתול אחד ואף יותר אם יש לכם מעל ל1, אפשר לנקות את השירותים פעם בשבוע שבועיים עם סבון נטול ריח או סודה לאפייה. 

חתולים אוהבים שירותים גדוליםחתולים מעדיפים שירותים שהם יכלו להיכנס אליהם בקלות ובנוחות, חתולים גדולים יותר יצטרכו שירותים גדולים יותר. 

שימו 7-5 ס"מ של חול מתגבשזאת הכמות המועדפת על חתולים. 

הרגילו את החתול לשירותים ללא מכסה ורק לאחר מכן הוסיפו את המכסהלחתולים לוקח זמן להתרגל לדברים חדשים, חלק מהחתולים ירגישו אי נוחות אם תשימו להם בהתחלה שירותים עם כיסוי והם ירגישו חנוקים. 

רוב החתולים מעדיפים חול מתגבש, עם העדפה לזה שהם רגילים אליו מאז שהיו גורים.

שימו את השירותים במקום שקטמיקום שקט אבל לא בפינות הבית, שיהיה נגיש ועם שדה ראייה כדי שיוכלו לראות אם מישהו מתקרב אליו בזמן עשיית הצרכים, כך יוכלו להרגיש בנוח ולדעת שיוכלו לראות "איומים מתקרבים" בזמן עשיית הצרכים. 

חתולים אוהבים שירותים אוטומטיים וארגזי חול שמנקים את עצמםהם נקיים יותר, לרוב גדולים יותר וקל להם להתרגל אליהם.

איך לפתור בעיות השתנה מחוץ לשירותים שלב אחר שלב

קודם כל הכי חשוב לפסול התנהגות של סימון טריטוריה או בעיה רפואית, החתול שלכם צריך ללכת לביקור אצל וטרינר, אחרי שהוטרינר לא מזהה בעיות רפואיות צריך לבדוק את כל הדברים הללו:

יש לכם מספיק שירותים חתולים בבית? לפחות אחד לכל חתול ואפילו אחד ספיירלדוגמא אם יש לכם 3 חתולים אז עדיף 4 ארגזי חול.

השירותים ממוקמים טוב? לא באמצע הסלון איפה שיש הרבה אנשים אבל גם לא בפינה נידחת בבית, אם יש כמה קומות בבית אז עדיף שירותים בכל קומה. אל תשימו את השירותים ליד דברים רועשים כמו מכונת כביסה או מדיח כלים. 

קערות אוכל? לא ליד השירותיםאל תשימו את הקערות של החתול ליד השירותים

תסירו את הגג/מכסה מהשירותיםלפחות עד שהחתול חוזר להשתמש בשירותים באופן קבוע

נסו סוגי חול מתגבש אחריםחול מתגבש רגיל, גדלי גרגרים שונים, חול סויה, תראו מה החתול שלכם הכי אוהב

נקו את השירותים לפחות פעם ביוםככה השירותים יהיו נקיים ונוחים עבור החתול

תשתמשו במנטרל ריחות ובמרחיק חתולים פנימיחתולים אוהבים לחזור לאותם מקומות, שימוש במנטרל ריחות ובמרחיק, יוריד להם את המוטיבציה ויגרום להם לא לשוב לאותה פינה כדי לעשות את צרכיהם. 

נסו לשים שירותים במקומות בבית שהחתול עושה שם את צרכיואם יש לחתול שלכם כמה נקודות חביבות, נסו לשים שם את ארגזי החול ויתכן והוא יתחיל להשתמש בהם בצורה הנכונה. אם זה לא אפשרי, נסו לשים את הצעצועים וקערות המזון של החתול שם.

נסו לחסום או לשים חפצים איפה שהחתול אוהב להשתיןחתולים אוהבים את המגע של משטחים מסוימים, לעיתים שינוי במשטח יגרום להם להפסיק לעשות את הצרכים שם, אפשר לשים מגבת, נייר כסף, עיתונים או כל דבר שונה. 

אם החתול מפתח העדפה למשטחים או מיקומים ספציפיים

תצרכו להפוך את המיקום או המשטח לפחות נוח ומושך, אם החתול אוהבים איזורים חשוכים, אפשר לשים תאורה עם חיישן תנועה באזור, לשים על האזור שהחתול אוהב להשתין עליו נייר כסף, דבק דו צדדי או כל דבר שישנה את תחושת המשטח. 

באותו הזמן חשוב לספק לחתול יותר אופציות וארגזי חול כדי שיהיה מוכן להתחיל להשתמש בהם, אפשר לשים כמה סוגי שירותים אחד ליד השני למשך תקופה, ככה תוכלו לדעת מה החתול שלכם מעדיף מבין האופציות.

אפשר גם לשים בכל ארגז סוג אחר של חול כדי לראות מה יותר נוח להם. 

נקו ביסודיות השתנות מחוץ לשירותים, שימוש במנטרל ריחות ומרחיק חתולים פנימי ויעזור לכם למנוע שהתופעה תחזור על עצמה באותה הנקודה שוב ושוב.  

מה לעשות אם החתול מקשר אירועים שליליים לשירותים?

יתכן והחתול שלכם חווה אירוע שלילי או טראומטי בזמן שעשה שימוש בשירותים ולכן הוא נמנע או מהסס מלהשתמש בהם, הוא יכנס ויצא או שהוא ימתין הרבה זמן לפני שהוא נכנס. 

במקרים כאלו אפשר לנסות להזיז את השירותים למקום שונה בבית כצעד ראשון. 

אפשר גם להוסיף עוד שירותים בבית במקום אחר, תבחרו מיקומים בהם החתול יוכל לראות מי מתקרב לשירותים וככה הוא ירגיש יותר בנוח ופחות מאוים. 

אל תשימו את החתולים בתוך השירותים כדי להראות להם שהם בטוחים, זה עלול לגרום ליותר נזק מתועלת.

אל תנסו לתת לחתול חטיפים באזור השירותים, חתולים לא אוהבים תשומת לב שהם משתינים, אפשר להשאיר חטיפים ליד השירותים אבל אל תתנו להם אותם אתם ליד השירותים, תנו להם להתקרב לאזור בצורה טבעית ולהנות מהחטיף שלי שאתם בסביבה. 

פזרו צעצועים של החתול מחוץ לשירותים כדי למשוך אותם לאזור. 

אל תשימו את קערות המזון שלהם ליד השירותים, חתולים לא אוהבים לעשות צרכים ליד המזון שלהם. 

חתול בארגז

איך לטפל בבעיות סטרס ושינויים בבית

לפעמים, חתולים מפסיקים להשתמש בשירותים שלהם שהם מרגישים לחץ, אם סביבת החתול עברה שינוי או שאתם מרגישים שינוי בהתנהגות בלי סימנים של בעיה רפואיות, נסו להרחיק מסביבת החתול גורמים לסטרס. 

נסו לשמור על שגרת החתול קבוע, על קערות המזון והשתייה מלאות, אל תתנו לכלב או לילדים להציק לחתול, הרחיקו את החתול מחתולים אחרים שאינם גרים בבית וסגרו את החלונות.

ומידה והבעיה לא נפתרת על ידי שינוי בסביבה או שאין אפשרות לבצע שינוי, ישנם מוצרים מעולים שפועלים באמצעות פרומונים ועוזרים להרגיע את החתולים בצורה טבעית על ידי תרסיסים או דיפיוזרים שעושים גם שימוש בשמנים אתרים, חומרים אלו הם טבעיים ומשרים רוגע על החתול ויכולים ממש להציל אתכם במקרים בהם החתול מתחיל להשתולל. 

שימוש בהם נפוץ בעת מעבר דירה, כניסה של בעל חיים חדש לבית, לידה של ילד או שיפוצים. 

חתול בוהה

מה אסור לעשות אם החתול לא משתמש בשירותים

לא למרוח להם על האף פיפי או קקי!

לא לגרור אותם לארגז החול בכח!

לא לסגור את החתולים בחדר קטן עם ארגז חול למשך ימים ושבועות!

לא לנקות את הצרכים שעשו מחוץ לשירותים עם חומרי ניקוי מבוססי אמונה שכן זה יכול להחריף את התופעה, בשתן יש אמוניה וזה יכול למשוך את החתול

להזמנה חייגו :

דילוג לתוכן