כמה קלוריות כלב צריך לאכול ביום?

כדי לדעת כמה קלוריות הכלב שלנו צריך לאכול כל יום, אנחנו צריכים קודם להבחין בין כמה מצבים.

בדומה לילדים, גורי כלבים צריכים כמות קלוריות שונה מזו של כלבים בוגרים, כמות הקלוריות הנדרשת תלויה גם במבנה הגוף של הכלב, הגנטיקה שלו וכמות הפעילות הגופנית שהוא מבצע.

במאמר הזה ניתן כמה המלצות כלליות לגביי כמות הקלוריות אבל בעיקר נעזור לכם להבין מתי הכלב שלכם סובל מעודף ומשקל וצריך להפחית לו את כמות המזון ומתי צריך להעלות לו את כמות המזון.

אנחנו נשאף להביא את הכלב למשקל בריא ומאוזן, כזה שיתרום לו לבריאות בצורה המיטבית.

 labrador-retriever

אז למה יש המון בלבול?

הרבה פעמים אנשים מבקשים מאיתנו כוסות מדידה כדי שיוכלו למדוד את כמות המזון שהכלב שלכם מקבל.

לא הרבה אנשים יודעים זאת אבל כוסות המדידה הללו לא מדויקות, למותגי מזון רבים יש הבדלים בצורת הכופתיות בין סוגי השקים השונים, זה אומר שהכוסות האלו יהיו קרובות אבל לעולם לא מדויקות כמו משקל דיגיטלי שנמצא במטבח ומיועד למדוד גרמים.

הרבה מהשקים מגיעים אלינו מארה"ב וקנדה, שם לפעמים יש על השקים טבלאות האכלה עם כמויות שמומלצות בCUP שזה בעצם כוס מי שתייה ממוצעת של בערך 200 מ"ל.

גם בנושא הזה חשוב להבין, לכל כלב יש את חילוף החומרים שלו, הטבלאות על גבי אריזות המזון הן המלצה בלבד ותתכן סטייה מטווח הערכים של הטבלה של 30-20 אחוז.

לכן זה לא פלא שאנחנו לא תמיד בטוחים או יודעים כמה מזון לשים לכלב שלנו.

רויאל קנין | אקאנה | בריט | מונג' | גו! | הילס | טייסט | וט לייף | פרו פלאן

איך לדעת אם אנחנו שמים מעט מדיי אוכל?

בהנחה והכלב שלכם בריא ולא סובל מבעיה בריאותית, במידה והוא רזה מדיי, ואפשר לראות לו את העצמות של הצלעות (בצורה שלא אופיינית לגזע שלו, יש גזעי כלבים שאמורים לראות להם את העצמות כמו כלבי רוח), יתכן והוא צריך תוספת מזון.

אם הכלב שלכם כל הזמן רעב, הוא לא בורר מזון, טורף את הארוחות שלו במהירות שיא והתנהגות זו אינה משתנה לאורך זמן רב, יתכן וכדאי לנסות ולתת לו יותר מזון.

אוכל לכלבים | אוכל לחתולים | חול לחתולים | כלוב אילוף | גדר אילוף | אוכל לדגים | אקווריום | מיטה ומזרן לכלבים

כמה קלוריות כלבים צריכים בממוצע?

כלבים קטנים עד משקל של 10 ק"ג צריכים בממוצע 30 קלוריות לכלב ק"ג.

לדוגמא כלב במשקל 8 ק"ג צריך 8*30=240 צריך בממוצע 240 קלוריות.

כלבים בינוניים בטווח המשקלים של 25-10 ק"ג צריכים בממוצע כ25 קלוריות לכלב ק"ג.

לדוגמא כלב במשקל 20 ק"ג 20*25=500 צריך בממוצע 500 קלוריות.

כלבים גדולים מעל 25 ק"ג צריכים בממוצע 20 קלוריות לכל ק"ג.

לדוגמא כלב במשקל 40 ק"ג 40*20=800 צריך בממוצע 800 קלוריות.

זה כמובן טווח גס, בכל CUP של 200 מ"ל יש סביב ה400 קלוריות במזונות הכלבים, חשוב לבדוק על סוג המזון שלכם אם הם מספקים את הנתון הזה והכי טוב יהיה לשקול את המזון ולראות לאיפה הוא מגיע בכלי מדידה כמו קערה או כוס מיוחדת ואז להמשיך ולהשתמש בה שאתם נותנים לכלב את האוכל. 

כמה קלוריות לתת לכלב שצריך לרדת במשקל?

אם אתם לא רוצים להחליף לכלב את האוכל למזון דיאטטי, אתם יכולים להפחית לו מכמות המזון בכ20% עד שיגיע למשקל האידיאלי עבורו.

כאשר אתם מחשבים את כמות המזון או הקלוריות שהכלב צריך, חשוב שתקחו את המשקל האידאלי עבורו, לדוגמא כלב במשקל 25 ק"ג שאמור לשקול 20 ק"ג, תחשבו את כמות הקלוריות לפי ה20 ק"ג של המשקל האידאלי ועל מנת שירד במשקל הפחיתו מהכמות הזאת כ20% עד שהוא יגיע למשקל הרצוי.

במידה והפחתת כמות המזון לא אפקטיבית כי הכלב רעב כל הזמן, תשקלו מעבר למזון דיאטטי מסוג לייט או סניור ובמקרים חמורים של השמנה קיצונית, יתכן והכלב יזדקק למזון רפואי מסוג אוביסיטי.

מעבר לאוכל, הגדלת הפעילות הגופנית שהכלב מבצע כמו טיולים ארוכים יותר או משחק של רדיפה אחרי אבנים או כדורים שאתם זורקים לו, ביקור בגינת הכלבים הקרובה, כל אלו יגרמו לו לשרוף יותר קלוריות, להיכנס לכושר ולהיות בריא ושמח יותר.

מה עם חטיפים וצ'ופרים?

כמובן שלחטיפים, הצ'ופרים, המזון הרטוב ושאריות המזון שלנו יש ערך תזונתי, במקרים בהם הכלב במשקל תקין או נמוך, אין בעיה עם חטיפים וצ'ופרים.

במידה והכלב שלכם בעודף משקל, חטיפים וצ'ופרים שלרוב מכילים כמות גבוהה של קלוריות, יכולים לגרום לו להמשיך לסחוב עודף משקל ותקשה עליכם למדוד את כמות הקלוריות שהוא צריך לקבל כל יום כדי להגיע למשקל תקין.

להזמנה חייגו :

דילוג לתוכן