כלב ביגל – המדריך המלא

ביגלים – כלבים קטנים עם אופי ענק

עוד מאז שנות ה90 זיהו את הפוטנציאל העצום של הביגל בתור בן לוויה נאמן כשהציגו את הכלב הטלוויזיוני האהוב על כולם "סנופי", שכבש את ליבנו כל פרק מחדש עם חוש ההומור שנון, נאמנות וחברות יחידה במינה עם צ'ארלי בראון.

מהר מאוד נכנס לליבנו הגזע המיוחד הזה, עם האוזניים השמוטות והגדולות להפליא והעיניים החומות מלאות האהבה שהפכו במהרה לסימן ההיכר של אחד מגזעי הכלבים הקטנים הפופולאריים ביותר בקרב אוהבים הכלבים.

כלב

לא הרבה ידוע על ההיסטוריה ומקורם של כלבי הביגל, אך בהתבססות על מחקרים ותמונות מן העבר אפשר להניח שגזע זה הוא בין הגזעים הותיקים ששימשו ככלבי צייד וגישוש עוד מהמאה ה16, והוצעו למכירה כאלופי ציידי הארנבים באותה העת.

תואר זה ניתן להם בזכות הכישרון המפתיע שלהם לאתר ריחות ממרחקים אדירים ולזכור אותם לטווח זמן ארוך מהרגיל.

מהר מאוד גילו בעלי הביגלים הראשונים את האופי הסקרן, הנמרץ והשובב ואת האינטיליגנציה הגבוהה של אותם הכלבים שהפכו אותם למבוקשים ביותר בקרב מגדלי הכלבים ומשפחות רבות.

כלב

מאפיינים כלליים של כלבי הביגל

הביגלים נחשבים לכלבים מגזע קטן, גובהם נע בין 30-40 ס"מ ומשקלם הממוצע הוא בין 8-13 ק"ג לנקבה ובין 12-20 ק"ג לזכר.

תוחלת החיים שלהם נעה בין 12-15 שנים אך עם טיפול נכון ותזונה מאוזנת יכולה להתארך משמעותית.

צבע פרוותם לא אחיד ברוב המקרים ומורכב משילוב צבעים של לבן, חום ושחור שיוצרים כתמים בגדלים שונים לאורך פרוותם מעניקים לכל ביגל צבע פרווה אופייני לו.

לביגל אוזניים גדולות ושמוטות שתפקידן (חוץ להיות מתוקות להפליא) הוא לשמור על האוזן הפנימית מהצטברות לכלוך כאשר הוא מרחרח את האדמה.

תפקיד נוסף ופחות ידוע של האוזניים הגדולות שאופייניות לביגלים הוא וויסות כיוון הרוח על מנת לעזור לו לקלוט ריחות באופן מוצלח יותר.

אופי הגזע

גורי ביגל הם בעלי אופי משפחתי ונוח לגידול.

הם מסתדרים מצוין עם ילדים ונהנים מתשומת לב ומשחקים ממושכים, אך עם זאת, כלבי ביגל לא לא אוהבים להיות לבד.

מבין כל סוגי הכלבים, ביגלים ידועים כבעלי מנעד קולי רחב שבהחלט יכול להיות משעשע כשהם מחליטים לשיר יחד עם הזמר האהוב עליכם בטלוויזיה, מצד שני יכול גם להוות בעיה כיוון שעלולים ליילל רבות משעמום כאשר משאירים אותם לבדם לשעות ארוכות.

יש שטוענים ששמו של הביגל הושאל מהמילה הצרפתית BEGUEULE שמשמעותה בתרגום חופשי היא "קולני".

אז לפני שאתם פונים לבית הגידול על מנת לאמץ גור ביגל- חשוב לוודא שיקבל את מלוא תשומת הלב הנדרשת לו ואילוף מתאים שיבטיח שהביגל שלכם לא יעצבן את השכנים.

דגשים לתזונה מומלצת

מומלץ להאכילם במזון באיכות גבוהה עם רכיבים איכותיים שיהיה מאוזן מבחינה קלורית על מנת לשמור על בריאותו.

כלבים קטנים בסדר הגודל של הביגלים הם בעלי נטייה להשמנת יתר בכל שלבי החיים ועלולים אף לפתח בעיות בריאותיות כמו אלרגיות ודלקות עור אם יאכלו מזון שלא מתאים להם- כמו מזונות מעובדים ומתובלנים מדי.

לכן על מנת לשמור על בריאות הכלב שלכם, משקל תקין ואף למנוע נשירת שיער- חשוב להאכילו באוכל איכותי (וטעים כמובן!) ולדאוג לפעילות גופניות מרובה והמון משחקים.

חשוב לזכור את חוש הריח היוצא דופן של הכלבים האלה וסקרנותם ולקחת בחשבון שינסו לפשוט לכם על המזווה חטיפים ואפילו על פחי הזבל בשביל למצוא להם משהו טעים לנשנש. 

לכן מומלץ להכין את ביתכם לקראת קנייה של גור חדש ולוודא שלא יכול להגיע לפחי הזבל או למקררים.

שגרת טיפוח מומלצת

לביגלים יש פרווה חלקה וקצרה עם צבעים אופיינים.

נשירת שיער אצל סוג כלבים זה היא מועטה, אך יכולה להיחשב כבינונית בתקופת האביב בה נוטים כלבים להשיר שיער יותר מבדרך כלל.

מומלץ להצטייד במסרק שמתאים לפרווה קצרה וכפולה ולדאוג לסרק את הפרווה של הכלב שלכם לפחות פעם בשבוע, מה שיבטיח את הפחתת הנשירה ויעודד צמיחה של פרווה חזקה ובריאה, ובנוסף להכל יתן לכם קצת זמן איכות עם כלבכם האהוב שיהנה מתשומת הלב ויודה לכם על המסאג'.

הביגלים לא דורשים יותר מקלחות מהרגיל, אך גורים וכלבים צעירים נוטים להיות נורא סקרנים ואם ישארו בלי השגחה- מהר מאוד תוכלו למצוא אותם משתכשכים בשלולית בוץ ומטפטפים כל הדרך הביתה עם חיוך מרוצה.

דגשים לאילוף מוצלח ויעיל

אילוף כלבי הביגל יכול להיות מאתגר לעיתים.

הביגלים הם כלבים בעלי אינטיליגנציה גבוהה ונוטים להיות צייתנים ברוב המקרים, אך תכונה בולטת אצלם היא העקשנות, שיחד עם סקרנות יתר, יכולה ליצור מצבים בהם קשה יהיה לקבל את מלוא ההקשבה של כלבכם- בעיקר אם קיימים גירויים סביבתיים שעלולים להוציא אותו מריכוז.

על מנת להשיג תוצאות יעילות לאורך זמן, חשוב להיות סבלניים ועדינים עם גזע כלבים זה.

אילוף כוחני לא יעזור במקרה שלנו, ואף עלול לגרום לנזק נפשי לכלבכם.

כלבי ביגל הם בעלי אופי רגשי ונוטים להתכנס בעצמם ואף להיפגע כאשר דוחקים אותם לפינה.

אז על מנת לאלף את כלבכם בצורה הנכונה ביותר, יש לשמור על קור רוח ועקביות, ולזכור שסבלנות היא המפתח להצלחה באילוף נכון של כלבכם.

להזמנה חייגו :

דילוג לתוכן