איך לקלח ולטפח את הכלב שיהיה נקי ומהמם

כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לקלח את הכלב שיהיה נקי, נעים ומהמם!

מכירים את התחושה הזאת אחרי יום ארוך שפשוט בא לכם לעשות מקלחת חמה ולהתנקות? אז כלבים כנראה אף פעם לא מרגישים ככה 😊

אנחנו צריכים לקלח את הכלבים שלנו בתדירות הרבה יותר נמוכה מאשר את עצמנו, כלבים לא תמיד חולקים איתנו את אותם הסטנדרטים של ניקיון ולכן זה התפקיד שלנו לקלח ולנקות אותם כשצריך.

אנחנו כאן כדי ללמד אתכם איך לנקות ולשמור על הכלב שלכם נעים, נקי ועם ריח טוב בצורה שתהיה לו נחמדה ולא טראומטית עם מינימום מריבות ותסכולים.

כלב בשדה

כל כמה זמן צריך לקלח את הכלב?

הרבה פעמים אנשים מקבלים גורים כלבים חדש וצעיר וישר רוצים לקלח אותו כי הוא לא נקי כל כך, במקרים כאלה עדיף לשים את ההיגיינה בצד לכמה ימים, כלב שמגיע לסביבה חדשה נמצא בהרבה סטרס ומקלחת יכולה ממש לשבש אותו עוד יותר, חכו כשבוע עד שאתם מקלחים גור צעיר מתחת ל3 חודשים שהוא מגיע אליכם.

כלבים לא צריכים מקלחת כל יום, נהוג לרחוץ כלבים בוגרים מעל גיל שנה אחת לחודש, כמובן יש מקרים מאוד לא נעימים שהכלב ממש התלכלך בבוץ או משהו ואז הוא פשוט חייב מקלחת SOS.

אוכל לכלבים | אוכל לחתולים | חול לחתולים | כלוב אילוף | גדר אילוף | אוכל לדגים | אקווריום | מיטה ומזרן לכלבים

יש גם את המצבים המבאסים שהכלב שלכם בורח וחוזר אחרי כמה שעות עם ריח מבחיל של פגר שהוא כנראה התפלש בו ואז הוא פשוט חייב לקבל מקלחת ישר אחרי שהוא מגיע חזרה לבית.

כלבים עם עור ופרווה מאוד שמנונית יכולים להזדקק למקלחת אפילו פעם בשבוע ולכן חשוב לבדוק מה נהוג או מתאים לגזע הכלבים הספציפי שלכם.

כלבים עם פרווה קצרה לעיתים יכולים לא לעבור מקלחת אפילו יותר מחודש.

בכללי, אם אין לכלב בעיות של ריח או לכלוך, אין חובה לקלח אותם, זאבים בטבע לא עוברים רחצה בכלל, מרבית בעלי הכלבים קולטים פתאום שהכלב מריח לא נעים ומחליטים לקלח אותו מבלי לקבוע ביומן אחת לחודש שהכלב צריך מקלחת, הצורך בהרבה מקרים פשוט עולה מעצמו.

כלבי שמירה או כלבים שנמצאים בחוץ כמעט כל היום מבלי להיכנס הביתה כנראה יצטרכו פחות מקלחות בגלל שהריח והלכלוך שלהם פחות יפריע לכם הבעלים.

אם יש לכם כלב שאוהב להתגלגל בבוץ, לקפוץ בשלוליות או לשחות בים או בבריכה, כנראה שאתם תצטרכו לקלח אותו יותר מכלבים אחרים שנמצאים רוב הזמן בתוך הבית.

לכלבים יש מתחת לפרווה שכבת שומן שמגינה על העור שלהם מיובש ומזיקים שונים, עור יבש יכול לגרום, לקשקשים, דלקות, קרחות וגירודים אצל הכלב, מקלחות תכופות מדיי יכולות להוריד משכבת השומן יותר מדיי לפגוע בכלב, לכן עדיף שלא לרחוץ אותם שאין צורך.

שימוש בשמפו שאינו מיועד לכלבים ולרמת החומציות בעור שלהם גם הוא יגרום לכך שהסרנו יותר מדיי מהשכבה השומנית של עור הכלב, במקרים כאלה אחרי הרחצה במקום ריח נעים, יהיה לכלב ריח של ביצה קשה למשך כמה שעות עד שיתייבש.

ההמלצה היא לרחוץ את הכלב רק שהוא מלוכלך מאוד מבוץ או שהוא פשוט מסריח מדיי.

כלבים משחקים

איפה כדאי לרחוץ את הכלב?

אם לא בא לכם להתעסק בזה יותר מדיי, תמיד אפשר לקחת את הכלב למקלחת במספרת כלבים, יש להם ציוד מיוחד והם מיומנים במקלחות הללו.

בבית, עדיף שתהיה לכם אמבטיה או מקלחון שיש בו מספיק מקום בשביל הכלב.

כדי שהכלב לא יבהל ויחטוף שוק, עדיף לקלח אותו במים נעימים וחמימים ולא במים קרים.

אם מאוד חם בחוץ ואנחנו בקיץ, חלק מהכלבים יסכימו שתרחצו אותם עם הצינור של הגינה שאפילו יעזור להם להתקרר קצת.

בכל מה שקשור למקלחות, לבעלי כלבים קטנים יש יתרון, את חלק מהכלבים אפשר אפילו לרחוץ בכיור, אם יש לכם ברז צינור אז בכלל שיחקתם אותה.

כלב מוציא לשון

איך לקלח את הכלב?

חשוב לדאוג קודם כל שיהיו מים חמים ושמפו כלבים בהישג יד, בחלק מהמקרים אפילו נקנה קונדישנר/מרכך לכלבים בהתאם לסוג הפרווה.

שימו מסננת על פתח הביוב כדי שלא תהיה לכם סתימה!

רויאל קנין | אקאנה | בריט | מונג' | גו! | הילס | טייסט אוף דה ווילד | וט לייף | פרו פלאן

מומלץ מאוד להבריש ולסרק את הכלב ביסודיות לפני המקלחת, ככה נסיר ממנו עודפי שיער ולכלוכים קשים, הסירוק יהפוך את המקלחת לנעימה והרבה יותר אפקטיבית.

אם לכלב שלכם יש הרבה קשרים שאתם לא יכול לפתוח, יכול להיות שתצטרכו לגזור או לגלח חלק מהפרווה, אם אין לכם את הציוד או שאתם לא בטוחים איך לעשות את זה, חפשו מספרת כלבים מומלצת באזור שלכם.

שימו לכלב מים חמימים ולא חמים, עור כלבים יותר עדין משל בני אדם.

חשוב לשמור על אוירה חיובית לאורך כל המקלחת, תנו לכלב שלכם מילות חיזוק ועידוד לאורך כל התהליך, שידע שכל עוד הוא לא קופץ החוצה מהמקלחת בבהלה, שאתם מרוצים מההתנהגות שלו.

לארח שהרטבתם את הפרווה, שימו את שמפו הכלבים ותעשו אותו פנימה עד שיהיה קצף על כל הפרווה למעט אזור העיניים, באזור העיניים לא נשים שמפו.

תנו לכלב להיות עם השמפו למשך כמה דקות בודדות ואז תשטפו ביסודיות, חשוב לא להשאיר שמפו על הכלב.

יש כלבים יותר עדינים כמו גורים שצריכים שמפו גורים וישנם כלבים עם אלרגיות שצריכים שמפו וטרינרי או היפואלרגני.

אחרי המקלחת, נגבו את הכלב עם מגבת גדולה, יכול להיות שהוא יעיף עליכם מים עם מנגנון הניעור והייבוש העצמי שלא 😊

המגבת לא תצליח לייבש את הכלב לגמרי, לכן חשוב שתהיה לו סביבה חמימה ונעימה אחרי המקלחת, לא לשים אותו בחוץ בחורף ישר, ואם אין ברירה אז לפחות לארגן לכלב שמיכה נעימה.

בכל מקרה אסור להשתמש במייבש שיער של בני אדם כי הוא מגיע לטמפרטורה גבוהה מדיי.

תנו לכלב שלכם חטיף מפנק אחרי המקלחת ותשבחו אותו!

כלב

מתי מומלץ לקחת את הכלב למספרה?

אם יש לכם כלבים מגזעים מסוימים שצריכים ממש תספורות, כלבים כמו פומרניין, מלטז, פודל ועוד…. כנראה עדיף לכם לקחת אותם לספר מקצועי. 

הם יכולים גם לקצוץ לכלבים שלכם את הציפורניים במידה והם ארוכות מדיי ולספר את הפרוה באזור העיניים בהתאם לצורך.

כלב מחייך

איך לבחור שמפו לכלב?

גורים צריכים שמפו גורים עד סביבות גיל 10 חודשים שנה, כלבים בוגרים צריכים לרוב שמפו כלבים רגיל, כלבים רגישים במיוחד יצטרכו שמפו היפואלרגני או שמפו וטרינרי, במידה והכלב שלכם לא מגיב טוב לשמפו כלבים רגיל ונגרם לו גירוי בעור, כנראה שהוא יצטרך שמפו היפוארלגני למרות שזה לא מאוד נפוץ .

להזמנה חייגו :

דילוג לתוכן