איך לצחצח את השיניים של הגור שלך

איך לצחצח שיניים של גורי כלבים?

כבר בתחילת החיים שלהם, שיש להם שיניים קטנות וחמודות, חשוב להקפיד על צחצוח השיניים של הכלב, על מנת שיתרגל לתהליך ושלא יפתח מחלות חניכיים שונות.

מעבר לטיפוח פרווה נעימה וסירוק, חשוב לשמור על שיניי הכלב שלכם נקיות, זה יכול לשמר משמעותית את ריח הפה הלא נעים שלו ולסייע לו בריאותית בעתיד.

4 מתוך חמישה כלבים בגיל 3 שנים כבר סובלים ממחלת שיניים או חניכיים כלשהי וזאת בגלל שרוב בעלי הכלבים לא מצחצחים להם שיניים.

כלבים יותר בולעים מזון מאשר לועסים אותו וזה בגלל מנגנון הזלילה ההישרדותי שטבוע בהם מאבותיהם הזאבים שלמדו שצריך לאכול מהר כי לא ישאר ומי שאוכל מהר יותר, מקבל יותר מזון ושורד בצורה טובה יותר.

תחשבו אם אתם תפסיקו לצחצח לעצמכם שיניים, תוך כמה זמן יהיו לכם חורים? כנראה שכמה חודשים ספורים או שנים בודדות במקרה הטוב.

גורי כלבים

אז מאיפה מתחילים?

כלבים לא רגילים שמצחצחים להם שיניים ויש להם התנגדות טבעית לפעולה הזו שמרגישה להם פולשנית, לכן חשוב להרגיל את הגור הקטן לצחצוח שיניים שהוא עדיין יחסית פצפון, שהוא לא עושה עניין מכל דבר והוא חלש מדיי כדי להגיב בעוצמה, ככה אנחנו מנחילים לו הרגלים בריאים כבר מגיל קטן.

חשוב לתת לכלב שלכם חיזוק חיובי ואפילו חטיף אחרי שהסכים לשתף פעולה עם צחצוח השיניים שלו, שידע שיש לו פרס או תגמול בסופו של התהליך הלא נעים הזה.

במקרים חמורים, אפשר להיעזר בשירותיו של וטרינר שיודע לעשות ניקוי אבנית תחת הרדמה, לתת טיפול אנטיביוטי במקרה של דלקות ולעקור שיניים במידת הצורך אם הן כבר רקובות, כל אלו הם מצבים שאפשר לגמרי לדחות או להימנע מהם לחלוטין אם נצחצח לכלב את השיניים פעמיים בשבוע וגם נעשה שימוש במי פה לכלב.

אוכל לכלבים | אוכל לחתולים | חול לחתולים | כלוב אילוף | גדר אילוף | אוכל לדגים | אקווריום | מיטה ומזרן לכלבים

טיפול מונע וצחצוח בבית

מזון פריך מסייע לגרד ולנקות את שיניי הכלב לעומת מזון רטוב, הקפידו שהבסיס לתזונה של הכלב שלכם יהיה מזון יבש, נסו שלא להרטיב או לערבב אותו על בסיס קבוע עם מזון רטוב, ככה תישמר הפריכות ואפקט הניקוי לא יפגע.

אפשר לשלב גם חטיפים דנטליים בתזונה של הכלב אשר מיועדים לניקוי השיניים.

רויאל קנין | אקאנה | בריט | מונג' | גו! | הילס | טייסט | וט לייף | פרו פלאן

צעצועים דנטליים

יש צעצועים שמוגדרים כדנטליים, מרבית החבלים יהיו מצוינים לניקוי שיניי הכלב.

כדאי לתת להם צ'אנס ולשלב אותם בפעילות שלכם עם הכלב, ככה השיניים שלהם יעבור ניקוי בצורה טבעית.

כלב משחק בצעצוע דנטלי

משחת שיניים רגילה לעומת כזו שאינה דורשת צחצוח

משחת השיניים הותיקות יותר פועלות בדומה לאלו של בני אדם ודורשות צחצוח של שיניי הכלב בעזרת מברשת שיניים מיוחדת.

המשחות המתקדמות, מכילות אנזימים שהם בעצם חלבונים מיוחדים שמפרקים את האבנית בצורה יעילה יותר וללא חובת צחצוח, המשחות הללו עשוית מג'ל מיוחד שנעשה סמיך יותר במגע עם הרוק של הכלב, לכן הן נשארות על שיניי הכלב לזמן ממושך יותר ומבצעות את פעולת הניקוי ביעילות רבה.

למי שרוצה צחצוח מתקדם ביותר, אפשר לשלב משחת שיניים שאינה דורשת צחצוח ביחד עם מברשת שיניים, ככה המשחה תגיע לכל השיניים ופעולת הניקוי תהיה אף יותר יסודית.

היתרון המשמעותי של משחה ללא צחצוח היא שיהיה יותר קל רק למרוח לכלב את המשחה מאשר לצחצח, כלבים לא ממש נהנים מזה שמצחצחים להם שיניים.

איך להרגיל את הגור לצחצוח שיניים

הגור שלכם צריך להתרגל לתחושה והרעיון שאתם נוגעים לו בשיניים, בחניכיים והחלל הפנימי של הפה בלי שהוא יבהל.

אפשר למרוח משהו טעים על האצבע כמו טיפה חמאת בוטנים, טבילה במרק עוף או בקר, שמן סלמון או שמן זית, קצת חמאה או דברים מסגנון זה.

אפשר גם בתור פרס או צ'ופר על התנהגות טובה, לתת לכלב מעט משחת שיניים, לרוב הן מגיעות בתוספת טעמים שכלבים מאוד אוהבים, ככה הכלב יקשר את משחת השיניים להתנהגות טובה ולא לצחצוח מעיק.

חשוב מאוד לא לתת לכלבים משחת שיניים של בני אדם, משחות אילו אינן מיועדות למאכל! לא לבני אדם ולא לכלבים, כלבים לא יודעים שצריך לירוק את המשחה ומשחת של בני אדם מכילה חומרים שיהיו רעילים עבורם.

אחרי שהגור רגיל שאנחנו מתעסקים לו בפה והוא התרגל לטעם של משחת השיניים שלו, אפשר לגרום לו לפתוח את הפה עם צעצוע שהוא אוהב.

אחרי שהצעצוע נמצא בפה הפתוח, אפשר לתפוס בעדינות את הפה של הכלב ולנעול את הצעצוע בעזרת לחץ על הלסתות, ככה יש לכם גישה נוחה לשיניים של הכלב ואפשר להתחיל למרוח את המשחה ולצחצח.

בהתחלה, כאשר הצעצוע בפה, תתחילו עם התעסקות עם האצבעות בתוך הפה של הכלב, תעבורו על השיניים והחניכיים, לאחר כמה פעמים מוצלחות, תעשו אותו דבר עם מברשת שיניים ולאחר תרגול מוצלח, תעברו לצחצוח עם מברשת ומשחה.

מומלץ להשתמש במברשות שיניים מיוחדות לכלבים כי הן עדינות קטנות יותר ומותאמות עבורם, אפשר לגם להשתמש במברשות שיניים לילדים.

אם הכלב שלכם מסרב בתוקף למברשת שיניים אז משחת שיניים ללא צחצוח שרק מורחים את המשחה עם האצבע היא חלופה מעולה ולא פחות טובה, אפשר גם למרוח את המשחה באמצעות בד ולא רבים יודעים זאת אבל בד כותנה יכול להיות אחלה כלי לצחצוח השיניים ולא רק למריחה של המשחה.

המצב האידיאלי יהיה צחצוח של שיניי הכלב פעם ביום אבל מהניסיון שלנו זה לא קורה, לכן עדיף לצחצח לפחות פעמיים שלוש בשבוע. 

כלב מחייך

הפתרון הנוח ביותר  – מי פה

למרות שאין הרבה מודעות בנושא, הפתרון הכי נוח הוא שימוש קבוע במי פה, מרבית בעלי הכלבים וגם הכלבים עצמם, לא אוהבים את כל מה שכרוך בצחצוח השיניים, כלבים בוגרים שלא עברו הרגלה מגיל צעיר, מתקשים להתרגל לפולשניות בצחצוח.

לכן אנחנו ממליצים על שימוש קבוע במי פה לכלבים, מי הפה הללו הם בעצם תוספת למי השתייה הרגילים.

מוהלים את מי השתייה לפי היחס שרשום על הבקבוק של מי הפה ונותנים לכלב לשתות.

הכי נוח זה להכין קודם מי פה ביחד עם מי שתיה ולשמור במקרר בתוך בקבוק במקום להכין כל פעם כמות קטנה.

מי הפה מכילים אנזימים מיוחדים שמפרקים את האבנית ומונעים ממנה להצטבר.

מחקרים מראים ששימוש קבוע במי פה אצל כלבים מפחית בעשרות אחוזים את הסיכון למחלות פה.

מי הפה לכלבים מגיעים בטעמים עדינים מאוד שכלבים אוהבים ונהנים מהם וכך אנחנו יכולים לשמור על הבריאות הדנטלית שלהם עם מעט מאוד מאמץ.

להזמנה חייגו :

דילוג לתוכן