איך לבחור ארגז חול לחתול?

ארגז חול לחתול יכול להיות סיפור ממש פשוט אם הוא משתמש בשירותים שלו בצורה נכונה ועקבית וזה יכול גם להפוך להיות סיוט לא קטן אם החתול לא עושה את הצרכים שלו בשירותים.

במאמר הבא אנחנו נסביר לכם מה הם סוגי השירותים השונים, מה הם סוגי החול, איך למקם את השירותים ואיך להרגיל את החתול שלכם לשירותים שלו.

 

מה הם סוגי השירותים הנפוצים?

שירותים פתוחים – ארגז חול או ארגז צרכים ללא כיסוי, היתרון הגדול הוא שהוא מספק לחתול הכי הרבה מרחב ונוחות ויכולת לצפות על הסביבה שלו מה שגורם לו להרגיש יותר בנוח לעשות את הצרכים שלו, החיסרון הוא שזה פחות אסטטי, אפשר לראות את כל הצרכים של החתול כל עוד לא ניקינו אותם והריח מתפזר יותר בקלות מאשר שירותים סגורים.

מומלץ לקנות שירותים לחתולים פתוחים כאלו בתור שירותים ראשונים על מנת שיתרגל לרעיון של ארגז החול, חלק מהשירותים מגיעים עם מכסה מתחבר כך שאפשר מאוחר יותר להוסיף את הכיסוי.

אוכל לכלבים | אוכל לחתולים | חול לחתולים | כלוב אילוף | גדר אילוף | אוכל לדגים | אקווריום | מיטה ומזרן לכלבים

שירותים סגורים לחתולים – שירותים סגורים לרוב יהיו זהים לשירותים פתוחים רק שיש להם חלק עליון עם דלת, הכיסוי מאפשר שליטה טובה יותר בריח ויש שירותים שמגיעים עם פילטר פחם לנטרול ריחות.

קצת יותר מסובך להיכנס אליהם מאשר שירותים פתוחים אך הם מהווים הפתרון הנפוץ ביותר.

חשוב שהשירותים יהיו מספיק גדולים עבור החתול כדי שהוא ירגיש בנוח להתפנות בתוכם.

שירותים סגורים או ארגז חול עם פתח עליון – חלק מהחתולים מעדיפים שירותים שהכניסה אליהם היא מלמעלה ולא דרך פתח קדמי.

שירותים אלו בעצם זהים לשירותים סגורים אך הם לא יתאימו לחתולים שמתקשים לטפס או גורי חתולים צעירים.

רויאל קנין | אקאנה | בריט | מונג' | גו! | הילס | טייסט | וט לייף | פרו פלאן

 

שירותים גדולים לחתול – חתולים גדולים צריכים שירותים גדולים, לחלק מהחברות יש דגמים מיוחדים שמתאימים לחתולים גדולים או שאמורים לשמש יותר מחתול אחד ולכן צריכים להכיל יותר חול.

שירותים אוטומטיים לחתולים – ארגז צרכים שמתנקה אוטומטית יכול להגיע בצורה סגורה או פתוחה, הוא יהיה בעל מנגנון ניקוי אוטומטי באמצעות מסרק או מסננת, המסננת עוברת דרך החול של השירותים ולוקחת את היציאות לשקית או תא נפרדים, כך נחסך מאיתנו הצורך לנקות את השירותים פעם פעמיים ביום, אנחנו לא צריכים לגעת כל הזמן ביציאות ולדאוג לזרוק אותם לפח.

מרבית השירותים האוטומטיים דורשים תחזוקה שבועית של ניקוי הפסולת ולנו רק נשאר להוסיף קצת חול במידה וצריך.

ארגז חול לחתול מומלץ שיהיה לו נוח ונעים לשימוש ולכן צריך לשים לב מה החתול שלכם מעדיף.

ארגז חול לחתול עם מסננת מובנת יכול להגיע גם חצי אוטומטי, משמע שזה לא שירותים לחתול על בסיס חשמלי, אלא יש ידית שצריך למשוך פעם ביום כמו בשירותי הסמארטסיפט הפופולריים, רק צריך למשוך בידית פעם ביום ולפנות פסולת פעם בשבוע במקום כל יום.

לסמארטסיפט מגירה נוחה אליה מתפנה כל הפסולת.

איך מונעים ריח רע מארגז החול בבית

כדי להגיע למצב שהשירותים לחתול הם ללא ריח מסריח, צריך לדאוג שיהיו נקיים מהתגבשות יציאות וזה אומר לפנות אותם לפחות פעם ביום, חשוב מאוד להשתמש בחול חתולים איכותי שמכיל רכיבים לנטרול הריחות.

עדיף לבחור שירותים סגורים על פני פתוחים בכל הנוגע לריח, שירותים סגורים אוטמים טוב יותר את הריחות ומונעים מהם להתפזר ויש כאלו עם פילטרים מיוחדים לנטרול ריחות רעים.

חשוב שיהיה בארגז צריך שכבה של לפחות 7-5 ס"מ וגם לדאוג לנקות אותו עם סבון ללא ריח פעם בכמה שבועות.

איך להרגיל את החתול לשירותים

גורי חתולים שעדיין לא מבינים את הרעיון צריכים להתחיל משירותים פתוחים או שירותים סגורים שלא שמנו להם את הכיסוי.

אם יש לכם יותר מחתול אחד, אתם תצטרכו יותר משירותים אחד, מקמו את השירותים באזור לא רועש בבית ואם יכולת תצפית טובה על הסביבה, כך החתול ירגיש יותר בנוח להיכנס אליהם.

אם החתול לא מבין בהתחלה שהוא צריך להיכנס לשירותים ועושה את הצרכים במקומות אחרים בבית, שימו את השירותים במקומות בהם הוא נוטה לעשות את הצרכים.

אחרי שהחתול מתרגל לשירותים הפתוחים, לאחר כמה ימים הוסיפו את החלק העליון.

איך לבחור שירותים לחתול

צריך לראות מה ההעדפות של החתול שלכם, יש חתולים שבכלל יוצאים מהבית כדי לעשות את הצרכים, יש כאלה שמעדיפים פתח עליון ויש כאלו שלא מוכנים להיכנס לשירותים אם הם לא גדולים מספיק.

אם אין לכם זמן לנקות כל יום את השירותים או אם יש לכם כמה חתולים ואין לכם מקום לפזר הרבה שירותים בבית, אולי שירותים אוטומטיים יהיו האופציה הטובה עבורכם.

 

גורי חתולים משחקים

איך לבחור חול שהחתול יאהב

חול מתגבש – זה החול הכי פופולרי והכי נוח לשימוש בשירותים של החתולים, הוא עשוי מחומר בשם בטונייט, החומר הזה מתגבש ומתקשה במגע עם נוזלים ולכן הוא מושלם עבור שירותי החתולים.

ישנם סוגי חול מתגבש בכל מיני גדלים, ריחות ואריזות וחלקם גם מכילים חומרים כמו פחם פעיל על מנת לנטרל ביעילות את הריחות.

ישנם גם סוגי חול טבעיים כמו חול סויה, טופו ותירס, היתרון שלהם הוא שהם אקולוגיים ורבים מהם ניתנים לפינוי ישירות לאסלה וכך ניתן להיפטר מהיציאות במהירות ובקלות.

חול רגיל – חול ים רגיל שאינו מתגבש, ישנם חתולים שמעדיפים חול פשוט וזול שאינו מתגבש ואינו מיועד לנטרול ריחות.

חול קריסטל  – גבישי סליקה מיוחדים המסוגלים לספוג כמויות גדולות של נוזלים, ישנם חתולים או בעלי חתולים שמעדיפים את החול הזה, לרוב הוא מגיע אלינו מסין.

לרוב הוא מנטרל ריחות פחות טוב, הוא ידרוש מאיתנו ערבוב יומי וסילוק של הצואה.

שאתם בוחרים חול, צריך לראות שהוא בריח שמוצא חן בעינכם, שהוא מתגבש טוב ושהחתול שלכם מסתדר עם המרקם שלו בכפות הרגליים.

להזמנה חייגו :

דילוג לתוכן